درمجلس شورای اسلامی

شأن اجرایی برای شورای فناوری اطلاعات دیده نشده است

شأن اجرایی برای شورای فناوری اطلاعات دیده نشده است
سرعت پیشرفت تکنولوژی واقعاً سرسام‌آور است و باور کردنی نیست اما هنوز در کشور ما بر سر پهنای باند اختلاف وجود دارد، باید بدانیم انداختن مشکلات به گردن یکدیگر کار درستی نیست لذا باید فکر اساسی برای این مورد اندیشه می‌شد.
مهرداد بذرپاش نماینده تهران در مجلس طی سخنانی به عنوان موافق تغییر دستور کار و طرح ادغام شورایعالی فناوری اطلاعات در شورایعالی فضای مجازی گفت: انحلال شورایعالی فناوری اطلاعات در این طرح مطرح نیست بلکه قرار است شورایعالی فناوری اطلاعات در شورایعالی فضای مجازی ادغام شود، قبلاً‌ همه دستگاه‌ها نسبت به وجود برخی مشکلات گلایه‌هایی داشتند و دائم مشکل را به گردن دیگری می‌انداختند که رهبر انقلاب پس از این موارد دستور تشکیل شورایعالی فضای مجازی را دادند.

وی با بیان اینکه سیر پیشرفت فضای مجازی در دنیا بسیار بالاست، گفت: سرعت پیشرفت تکنولوژی واقعاً سرسام‌آور است و باور کردنی نیست اما هنوز در کشور ما بر سر پهنای باند اختلاف وجود دارد، باید بدانیم انداختن مشکلات به گردن یکدیگر کار درستی نیست لذا باید فکر اساسی برای این مورد اندیشه می‌شد.

نماینده تهران در مجلس در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه حتماً مشکلی وجود داشته که رهبر انقلاب تشخیص دادند شورایعالی فضای مجازی تشکیل شود، گفت: شورایعالی فناوری اطلاعات که در گذشته تشکیل شده بود، معلوم نیست چند بار تشکیل جلسه داده، ریاست جفت شوراهای فناوری اطلاعات و فضای مجازی بر عهده رئیس‌جمهور است و در اساسنامه شورایعالی فناوری اطلاعات یا شورایعالی فضای مجازی شأن اجرایی دیده نشده است بلکه برای هر دوی آنها تنها شأن سیاست‌گذاری در نظر گرفته شده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد:‌ در این شرایط ما دو نهاد سیاست‌گذار در حوزه فضای مجازی داریم که عقل حکم می‌کند نهادهای مختلف با هم ادغام شوند و زیر مجموعه یک نهاد تعریف شوند.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 10 حرف باشد
نظرات ارسالی پس از بررسی و تائید نمایش داده خواهد شد
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید