در نطق میان دستور

مشکل ما با مذاکره نیست با چگونگی مذاکره است

مشکل ما با مذاکره نیست با چگونگی مذاکره است
جهان باید بداند که ایران راه خود را پیدا کرده است و تا قطع منافع آمریکای جهانخوار، این دشمن کینه توز مستضعفین جهان، با آن مبارزه ای آشتی ناپذیر دارد و حوادث ایران نه تنها ما را برای لحظه ای عقب نخواهد نشاند، که ملت ما را در نابودی منافع آن مصمم تر خواهد کرد.

مهرداد بذرپاش در نشست علنی امروز (سه‌شنبه 20 آبان(در نطق میان دستور خود گفت: جهان باید بداند که ایران راه خود را پیدا کرده است و تا قطع منافع آمریکای جهانخوار، این دشمن کینه توز مستضعفین جهان، با آن مبارزه ای آشتی ناپذیر دارد و حوادث ایران نه تنها ما را برای لحظه ای عقب نخواهد نشاند، که ملت ما را در نابودی منافع آن مصمم تر خواهد کرد.

نماینده مردم تهران، ری،‌شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه  ما مبارزه سخت خود علیه آمریکا را شروع کرده ایم و امیدواریم فرزندانمان با آزادی از زیر یوغ ستمکاران، پرچم توحید را در جهان بیفرازد،‌افزود:‌ ما یقین داریم اگر دقیقا وظیفه مان که مبارزه با آمریکای جنایتکار است ادامه دهیم، فرزندانمان شهد پیروزی را خواهند چشید.

وی افزود: این جملاتی را که برایتان خواندم به نظر از چه کسی است؟ این نه جمله روزنامه خاصی است که دولت آن را متهم به تندروی و بی سوادی می کند و آن را به جهنم حواله می دهد نه جملات منتقدی است که آن را افراطی و اقلیت خاص بنامند. این جملات را اگر یکی از منتقدین می گفت به چه متهمش می کردند؟ تندروی، افراط، کم سوادی، کسی که پیام مردم را درک نکرد و جملاتی از این دست معانی. تعجب نکنید این جمله پیرو مرشد ما خمینی کبیر و جملات معماری است که همه ساختمان این انقلاب را با توسل و توکل و خداترسی و استکبار ستیزی و دفاع از مظلوم و دفع ظالم و احترام به مردم و برخورد با فتنه گری و خلع ید ابوموسی اشعری های زمان و برخورد بی محابا به قاتلان مردم و حقیقت رسوایی چهره نفاق بنی صدری، برخورد با کژاندیشی و تحجر و عدم بازی با دین مردم و همت برای استقلال کشور و تاکید بر مسلمات دین چون امر به معروف و نهی از منکر و ساده زیستی را بنا نهاد حال آیا سیاست خارجی دستگاه دیپلماسی مان بر این سیاق است قضاوت با شما!

این عضو هیات رییسه مجلس افزود:‌ مشکل ما با مذاکره نیست مشکل ما با چگونگی یک مذاکره است، مشکل ما با الگوی حاکم بر مذاکره کننده است الگویی که از پیر جماران برخواسته و کدخدا را امام زمان بداند. مشکل با یک توافق بد است در مقابل خوب که حتما از مسیر کمک گرفتن از اپوزوسیون خارج نشین علیه ملت، به دست نمی آید، آیا جان کری هم در مذاکرات می گوید اگر توافق نکنیم جمهوری خواهان در آمریکا پیروز انتخابات می شود.

بذرپاش تصریح کرد: لااقل مثل خود آنها مذاکره کنیم که بعد از شکست در انتخابات کنگره باز مسیرشان همان است که بود و نشان می دهند امنیت ملی شان بر ایشان مهم است،‌ نشان می دهد مشکلات و اختلاف داخلی را از خارجی ها طلب کمک نکنیم.

نماینده مردم تهران، ری،‌شمیرانات و اسلامشهر در مجلس گفت: کربلا درس مذاکره بود بله درس مذاکره ولی بد مذاکره ای بود، مذاکره بین دل رباب و حرمله، بد مذاکره ای بود بین سه شعبه و حنجر شش ماهه و چه بد مذاکره ای بود بین عمود آهنین و فرق سر قمر بنی هاشم و بدتر از آن چه مصیبتی بود مذاکره بین سر خولی در تنور، درست است تجلی مذاکره بین زینب کبری بود و یزید که در جواب یزید فرمود فارایت الاجمیلا.

وی افزود:‌ هنر دیپلماسی را باید در آن جا دید که عده ای تجویز غزه و نه لبنان را کردند و عده ای را مسوول کردند که الان از مسئولین ارشدند سکوت کردند واگر نظام پای هم غزه و هم لبنان و هم سوریه و هم عراق نمی ایستاد سرنوشت کار با آدم کشان داعش بود و در کف خیابان های تهران باید با آنها می جنگیدیم.

این عضو هیات رییسه مجلس افزود: اگر بنا بود به نسخ شما حقوق دانان عمل می شد الان معلوم نبود در کربلا و نجف بر سر حرمین شریفین چه چه بلایی می آمد به خودتان ننازید، هنر دیپلماسی از مسیر انقلابیون می گذرد که فرمانده اش سید خراسانی ماست که گفت انقلابییم هنر دیپلماسی از سرهنگ ها میگذرد که شما در انتخابات با آنها این گونه برخورد می کنید.

بذرپاش برای دشمن که هر شب به کابوس حاج قاسم سر به بالین نحسش میگذارد میدان داری سید ما تعیین مسیر میکند نه ژست های روشنفکرانه بعضی ها که میزان توهینشان به افسران جنگ نرم داخل خیلی بیشتر از رژیم صهیونیستی و آمریکاست.

وی با بیان اینکه نمیدانم چرا همیشه در دوره مدیریت اصولگراها یاد فتوحات صفویه می افتم و در مدیریت به اصلاح اصلاح طلبان یاد قاجاریه، افزود:‌ دو قطبی سازی در حوزه فرهنگ و به ویژه مسلمات دینی چون امر به معروف و نهی از منکر برای سرپوش گذاشتن به مشکلات داخلی و پرت کردن حواس جامعه از اتفاقاتی که در حال رخ دادن است نیز از ویژگی های این نوع مدیریت است.

این عضو هیات رییسه مجلس افزود: معرفی وزرایی برای رای نیاوردن نیز در همین مسیر تحلیل می شود چرا که باید فضای سیاست داخلی را معطوف مسائلی از این جنس کنیم تا مشکلات اصلی را کسی جستجو نکند.

بذرپاش با بیان اینکه رشد بی رویه واردات کالاهای مصرفی در بسیاری از کالاها از قبیل خوراکی و صنعتی نشانه ای از رشد یک اقتصاد نیست،‌ افزود: رکورد دامنگیربسیاری از صنایع و بیکاری ناشی از رکورد را نمی شود با این بازی های ناجوانمردانه از بین برد ندادن یارانه تولید و پرداخت یارانه مستقیم به مردم با این بهانه که در زیر ساخت ها هزینه میکنیم و کارهای اساسی انجام می دهیم را چه طور برای مردم توضیح دهیم.

نماینده مردم تهران،‌ری،‌شمیرانات و اسلامشهر در مجلس افزود:‌ تعطیلی ساخت مسکن برای اقشار کم درآمد، تعطیلی بسیاری از پروژه های زیر بنایی و تورم افسار گسیخته در بعضی از بخش ها را به عدد سازی در آمار نمی توان جبران کرد.

وی با بیان اینکه مشاور ارشد رئیس جمهور می گوید ما جز در قرمه سبزی و آب گوشت بزباش نمی توانیم با سایر کشورها رقابت کنیم ، افزود: نگاه قجری است که به این گفته می انجامد.

این عضو هیات رییسه مجلس گفت: بعضی به جای پرداختن به مشکلات زیست‌محیطی در کشور، مسئول کنترل کیفیت بنزین‌های تولیدی داخل و سنجش امواج الکترومغناطیسی هستند که بعد از یک سال باید تشییع‌جنازه این اتهامات را برگزار کرد. باید بررسی شود که چه کسانی از واردات بنزین سودهای آنچنانی نصیب‌شان می‌شود.

بذرپاش ضمن تبریک به سرافراز و طلب توفیق برای رییس جدید سازمان صداو سیما،‌ گفت: به حق صدا و سیما یک دانشگاه عمومی است که انشاا... انتخاب ایشان سرمنشا تحولات در آن سازمان مهم در راهبردها باشد و از طرف دیگر جا دارد از زحمات (مهندس ضرغامی) نیز صمیمانه تشکر و قدردانی کنم، ایشان در این مدت توانست تحولات اساسی را در این سازمان رقم بزند.

نماینده مردم تهران،‌ری،‌شمیرانات و اسلامشهر در مجلس افزود: توسعه شبکه های مختلف سیما و صدا و توسعه زیرساخت های فنی و توسعه کیفی آثار نمایشی و مستند با وجود مشکلات شدید مالی و شرایط رقابتی با وجود شبکه های مختلف ماهواره ای و نیز توقعات مسئولین مختلف کشور و اقشار مختلف مردم مدیریت متفاوتی را در سازمان طلب می کند که شاید در کتابی آن را آموزش ندهند. امیدواریم ایشان در تمامی مراحل زندگی موفق و پیروز باشند.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 10 حرف باشد
نظرات ارسالی پس از بررسی و تائید نمایش داده خواهد شد
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید