صفحه اصلی
اینستاگرام
تلگرام
آیگپ
بله

rss user

در جلسه کمیسیون برنامه و بودجه

سوال در مورد محل تامین هزینه‌های سبد کالا

سوال در مورد محل تامین هزینه‌های سبد کالا
در سال گذشته 150 میلیارد تومان در اختیار وزارت صنعت قرار گرفت که بابت سبد کالا هزینه شد ، و اگر قیمت هر سبد 50 هزار تومان در نظر گرفته شود، حدودا به 3 میلیون خانوار سبد کالا تعلق گرفت که با 15 میلیون خانواری که قرار بود به آن‌ها سبد کالا داده شود،‌فاصله جدی دارند.
سوال مهرداد بذرپاش نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی از طیب‌نیا وزیر اقتصاد در مورد سبد کالا در جلسه روز دوشنبه (شانزدهم تیرماه) کمیسیون برنامه و بودجه مطرح و بذرپاش از توضیحات وزیر اقتصاد قانع شد.

مهرداد بذرپاش با اعلام این خبر به خبرگزاری دانشجویان ایران ، گفت: سوال من از آقای طیب‌نیا در مورد محل تامین هزینه‌های سبد کالا بود. در این سوال همچنین آمده بود که قرار بوده در سال گذشته در دو نوبت و در هر نوبت به 15 میلیون خانوار سبدی حدودا به ارزش 80 هزار تومان داده شود که سرجمع آن نیازمند دو هزار و 400 میلیارد تومان منابع بوده و سوال این بود که این مبلغ از کدام محل تامین می‌شود.

وی ادامه داد: وزیر اقتصاد در توضیحات خود گفتند که سبد کالا در سال گذشته یک بار ارائه شد و ارزش هر سبد بیش از 40 هزار تومان بوده که سرجمع اعتبار درنظر گرفته شده که از خزانه پرداخت شد 150 میلیارد تومان بوده است. و این مبلغ از محل ردیف یارانه‌های قطعی که در ردیف بودجه سنواتی پیش‌بینی شده بود پرداخت شده است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: طبق توضیحات آقای طیب‌نیا در سال گذشته 150 میلیارد تومان در اختیار وزارت صنعت قرار گرفت که بابت سبد کالا هزینه شد. و اگر قیمت هر سبد 50 هزار تومان در نظر گرفته شود، حدودا به 3 میلیون خانوار سبد کالا تعلق گرفت که با 15 میلیون خانواری که قرار بود به آن‌ها سبد کالا داده شود،‌فاصله جدی دارند.

بذرپاش تصریح کرد: آقای طیب‌نیا در توضیحات خود گفتند که قرار شده در مرحله دوم فقط به خانواده های تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد از محل درآمدهای حاصل از هدفمندی آن هم به صورت غیرنقدی و در فواصل مختلف سبد کالا داده شود. و سایر اقشار تحت پوشش دریافت سبد قرار نمی‌گیرند.

وی ادامه داد:‌ وزیر اقتصاد همچنین گفت که این وزارتخانه مسئول منابع است و بخش مصارف مربوط به معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور است. پیش از این در کمیته تخصیص هماهنگی‌هایی صورت می‌گرفت که مدتهاست این کمیته تشکیل نمی‌شود و خود معاونت برنامه‌ریزی اقدام به تخصیص می‌کند؛ لذا عملا از این حیث وظیفه‌ای بر عهده وزارت اقتصاد نیست.

این نماینده مجلس در پایان گفت که پس از شنیدن پاسخ‌های وزیر اقتصاد از توضیحات وی قانع و در نتیجه سوال از طیب‌نیا درباره سبد کالا مختومه شده است.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 10 حرف باشد
نظرات ارسالی پس از بررسی و تائید نمایش داده خواهد شد
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید