صفحه اصلی
اینستاگرام
تلگرام
آیگپ
بله

rss user

درمراسم معارفه حاکم شرع دیوان محاسبات

هدف دیوان تشکیل پرونده نیست

هدف دیوان تشکیل پرونده نیست
در دیوان محاسبات کشور همه عزم خویش را جزم کردیم که به نحو احسن از بیت المال پاسداری کنیم و به اصلاح رویه های مالی کشور اهتمام داشته باشیم./دلیل اصرار وزارت اقتصاد و دارایی در عدم فسخ قرارداد واگذاری شرکت هفت تپه را نمی دانیم.

مراسم معارفه حاکم شرع دیوان محاسبات کشور با حضور و سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه ای معاون اول قوه قضائیه ودکتر بذرپاش رئیس کل دیوان محاسبات کشور برگزار شد.

دکتر بذرپاش رئیس کل دیوان محاسبات کشور گفت: همه ارکان دیوان محاسبات کشور، اعم از رئیس کل و دادستان، هیات های مستشاری، محمکه تجدید نظر و حسابرسی ها و رسیدگی های این سازمان به نوعی شأن قضایی دارند.
رئیس کل دیوان محاسبات کشور با تاکید بر اینکه مردم از کم اقدامی و یا بی اقدامی مسئولان بیش از اقدامات دارای خطا رنج می برند، اظهار داشت: ریسک مدیریتی در کشور به حداقل رسیده و ایجاد تغییرات بنیادی و پررنگ در دیوان محاسبات کشور در این زمینه کمک قوه قضائیه را می طلبد. چراکه هدف تشکیل پرونده نیست بلکه هدف اصلاح رویه ها و امور مالی کشور است.
وی متذکر شد که بسیاری از گرفتاری ها و مشکلاتی که وجود دارد در حیطه وظایف قانونی و ساختاری دیوان محاسبات نمی باشد و بر این اساس ورود نمی کنیم. در این شرایط سخت، هدف ما کمک به دولت و حل مشکلات مردم است و اقدامات دیوان محاسبات کشور در ورود به برخی از موضوعات خاص مثل شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه بسیار مهم است، هرچند دلیل اصرار دولت بر عدم فسخ این قرارداد را نمی دانیم. کما اینکه پرونده مذکور جهت بررسی و صدور حکم به هیات های مستشاری دیوان محاسبات کشور ارجاع شده است.
دکتر بذرپاش در بخش دیگری از سخنان خویش ضمن تبریک به حجت الاسلام والمسلمین صادق رحیمی به عنوان حاکم شرع جدید دیوان محاسبات کشور، از خدمات مرحوم حاج آقا عبداللهی در زمان تصدی این مسئولیت به نیکی یاد کرد.

  • اولین نظر را شما بدهید