صفحه اصلی
اینستاگرام
تلگرام
آیگپ
بله

rss user

با اشاره به مشکلات موسسه ثامن‌الحجج

پول‌های بلوکه شده کشور آزاد نشد، پول مردم در موسسات مالی بلوکه شد

پول‌های بلوکه شده کشور آزاد نشد، پول مردم در موسسات مالی بلوکه شد
تاخیر در تصمیم‌گیری و نبودن تدبیر در کنار تصمیم‌گیری‌های لحظه‌ای، آفت نظام بانکداری بوده است. الان دیگر مساله ساماندهی موسسات غیرمجاز مطرح نیست، بلکه مساله فشار اقتصادی بر سپرده‌گذاران است.
مهرداد بذرپاش در گفتگو با خبرنگار مهر، با تاکید بر لزوم ساماندهی موسسات مالی و اعتباری غیرمجاز گفت: اینکه دولت قصد دارد موسسات غیرمجاز را ساماندهی کند، اقدام بسیار خوبی است، اما مردم نباید بهای اقدامات بانک مرکزی را بدهند.

وی توضیح داد: سپرده‌گذاران موسسه ثامن‌الحجج (ع) ماه‌هاست که از دریافت سپرده‌های خود محروم هستند و حتی نمی‌توانند سود پول‌های خود را دریافت کنند. تحریم و بلوکه کردن سپرده سپرده‌گذاران این موسسه قطعا روش مناسبی برای ساماندهی این قبیل موسسات غیرمجاز نیست.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی افزود: اگر دولت بخواهد با این روش سایر موسسات اعتباری را ساماندهی کند، هرج و مرج در نظام بانکی به وجود خواهد آمد. تجربه موسسه اعتباری «میزان» مثال خوبی در این‌ زمینه است. چرا مردم باید برای دریافت پول و حق و حقوق خود دچار مشکل شوند؟

بذرپاش با اشاره به طولانی شدن روند رسیدگی به عملکرد موسسه ثامن‌الحجج (ع) گفت: برای بررسی عملکرد این موسسه مدت‌هاست هیات‌ نظارت تشکیل شده است، اما روند رسیدگی آن‌قدر طولانی شده که سپرده‌گذاران و خانواده‌های آنها را دچار مشکل کرده ‌است.

دولت به دنبال تقسیم کردن تقصیرهاست
وی تصریح کرد: احساس می‌کنیم دولت با تشکیل این هیات نظارت که از سایر نهادها و قوا نیز عضو دارد به نوعی قصد داشته تقصیرها را تقسیم کند؛ در حالی که همین هیات نظارت، منتظر گزارش حسابرسی‌ها و بازرسی‌های بانک مرکزی است.

نماینده مردم تهران در مجلس اظهار داشت: تاخیر در تصمیم‌گیری و نبودن تدبیر در کنار تصمیم‌گیری‌های لحظه‌ای، آفت نظام بانکداری بوده است. الان دیگر مساله ساماندهی موسسات غیرمجاز مطرح نیست، بلکه مساله فشار اقتصادی بر سپرده‌گذاران است.

بذرپاش با اشاره به گزارش‌هایی دریافتی تصریح کرد: بر اساس این گزارشها، وضعیت بسیاری از سپرده‌گذاران این موسسه به گونه‌ای بوده که سود سپرده‌هایشان بخش اعظمی از درآمدهای ماهیانه آنها را تشکیل می‌داده و ادامه این وضعیت، موجب افزایش ناامیدی در جامعه می‌شود.

وی تأکید کرد: قطعا هیچ کسی مخالف ساماندهی موسسات غیرمجاز نیست و قطعا باید به تخلفات احتمالی این موسسات رسیدگی شود، اما نکته اساسی این است که همه منتظر تدبیر و امید از سوی مسئولان بانکی هستند، نه افزایش مشکل و نا امیدی.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 10 حرف باشد
نظرات ارسالی پس از بررسی و تائید نمایش داده خواهد شد
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید