صفحه اصلی
اینستاگرام
تلگرام
آیگپ
بله

rss user

در گفت وگو با خبرگزاری فارس

ما اهل یقین بودیم نه کثیرالشک

ما اهل یقین بودیم نه کثیرالشک
متاسفانه این مصوبه کنگره و عدم وتو توسط اوباما جسارتی به فرهنگ والای ایرانیان بود. ما کثیرالشک نبودیم، اهل یقین بودیم یقین به بی‌اعتماد بودن آمریکا، زمان، شما را هم اهل یقین خواهد کرد.
مهرداد بذرپاش نماینده مردم تهران و عضو کمیسیون ویژه بررسی برجام مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، به دنبال ابلاغ قانون محدودیت صدور روادید برای مسافران به سوریه، عراق، سودان و ایران توسط اوباما اظهار داشت: متاسفانه این مصوبه توسط کنگره و از آن بدتر عدم وتوی آن توسط اوباما جسارتی به فرهنگ والای ایرانیان بود.

وی افزود: اینکه با توجیحاتی به نام نامه آقای کری این موضوع حل می‌شود و حل شده است یک جوک بسیار خنده‌دار روز است. قانون مصوب کنگره و عدم وتو توسط رئیس‌جمهور با نامه وزیر خارجه از بین نمی‌رود و فقط برای دلخوش کردن بعضی‌ها که زمان آنها را اهل یقین خواهد کرد خوب است.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی همچنین تصریح کرد: این مسئله به طور قطع ناقض برجام است، ولی حد نقض و ابطال برجام فعلا در دست دوستان است و نظر شورای نظارت بر اجرای برجام حتما این موضوع را بدون ملاحظه پیگیری می‌کنند.

بذرپاش همچنین تاکید کرد: ایرانی‌های بسیاری در خارج از کشور زندگی می‌کنند به ویژه در کشورهایی که طبق این قانون این محدودیت برای آنها مواجه شده است. دانشمندان، اساتید، دانشجویان، سرمایه‌گذاران و فعالان بخش خصوصی، تاجران و بسیاری از شهروندان که در آن سرزمین‌ها زندگی می‌کنند و مرتب بین ایران و آن کشورها در تردد هستند؛‌ این بی‌احترامی به این قشر به هیچ وجه پسندیده و در شان نیست.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: به نظر من ما هم در مجلس کم گذاشتیم و فقط به محکوم کردن به مصاحبه اکتفا کردیم. حتما ما باید اقدام متناظر در مجلس شورای اسلامی ایران انجام دهیم ولی به دلیل ملاحظات که مجلس متهم نشود اقدام علیه برجام انجام می‌دهد این اتفاق رخ نمی‌دهد.

عضو کمیسیون ویژه برجام مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگر کمیسیون برجام بود حتما این موضوع به گونه‌ای دیگر پیگیری می‌شد.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 10 حرف باشد
نظرات ارسالی پس از بررسی و تائید نمایش داده خواهد شد
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید