در نشست مشترک با جمعی از نمایندگان اصناف و شرکت‌های دانش‌بنیان

فشارهای مالیاتی با وضعیت رکودی همراه شده است/برخی کسبه حتی توان پرداخت اجاره‌بهای مغازه خود را ندارند

فشارهای مالیاتی با وضعیت رکودی همراه شده است/برخی کسبه حتی توان پرداخت اجاره‌بهای مغازه خود را ندارند
برخی از کسبه حتی توان پرداخت اجاره‌بهای مغازه خود را ندارند که این موضوع بیشتر در مشاغل خرد دیده می‌شود، بنابراین در زمینه اخذ مالیات این صنوف باید ملاحظات لازم صورت گیرد.
 به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، نشستی با حضور "مهرداد بذرپاش" عضوهیات رئیسه مجلس،"عسگری" رئیس سازمان امور مالیاتی و جمعی از نمایندگان اصناف و شرکت‌های دانش‌بنیان با هدف رفع مشکلات و مسائل نظام مالیاتی برگزار شد.

مهرداد بذرپاش عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس دراین نشست با تشکر از نمایندگان اصناف و شرکت‌های دانش‌بنیان و رئیس سازمان امور مالیاتی گفت:درحال حاضر اقتصاد کشور درشرایط رکودی قرار دارد و تحولات اقتصادی در حوزه مالیات نیز با این مقطع رکودی همراه شده است.

نماینده مردم تهران،ری، شمیرانات،اسلامشهر و پردیس درمجلس شورای اسلامی ادامه داد: سازمان امور مالیاتی قصد دارد با روش‌های نوین درآمدها را به صورت دقیق‌تر شناسایی کند که این موضوع با وضعیت خاص رکودی دراقتصاد کشور همراه شده است.

وی تصریح کرد:تمامی اصناف و شرکت‌های دانش‌بنیان کشورعلاقه دارند که به کشور خدمت ارائه کنند و درصدد توسعه کشورهستند و البته نمایندگان قوه مقننه و مجریه نیز در این موضوع اشتراک‌نظر دارند، اما برخی مواقع تصمیمات به صورت جزیره‌ای اتخاذ می‌شود و خلل‌هایی درحوزه اخذ مالیات وجود دارد.

بذرپاش افزود: رئیس سازمان امورمالیاتی عنوان کرده که بخشی از نارضایتی‌ها درخصوص اخذ مالیات به این دلیل است که در گذشته از برخی صنوف مالیات به درستی اخذ نشده است و امروز که این مالیات‌ها وصول می‌شود، باعث اعتراض برخی از مالیات‌دهندگان می‌شود که البته بخشی از این موضوع صحیح است، اما باید دغدغه‌های اصناف و مودیان نیز شنیده شود.

عضوهیات رئیسه مجلس دراین‌خصوص تشریح کرد: نمایندگان اصناف در مراجعات به نمایندگان عنوان می‌کنند که سازمان امورمالیاتی  در موضوع اخذ مالیات از اشخاصی که از پرداخت مالیات فرار می‌کنند،جدیت ندارد و فشار سازمان مالیاتی روی کسانی است که سابقه پرداخت مالیات به صورت شفاف را دارند.

بذرپاش با بیان اینکه فشار مالیاتی براصناف با شرایط رکودی هم‌زمان شده است،افزود: اینکه به مانند سایر کشورها از روش‌های مکانیزه برای دریافت مالیات استفاده شود،کار درستی است؛اما باید ملاحظاتی نیز صورت بگیرد،به طورمثال برخی از کسبه حتی توان پرداخت اجاره‌بهای مغازه خود را ندارند که این موضوع بیشتر در مشاغل خرد دیده می‌شود.
وی تصریح کرد: برخی از اصناف در زمان خرید کالاهای لازم با موضوع عدم ارائه فاکتور از سوی فروشنده روبرو می‌شوند که دراین موضوع قانون مسکوت است و نتیجه این کار باعث شده سازمان امورمالیاتی شخص خریدار را جریمه کند و درآمدهای مودی را بالاتر گزارش کند.

عضو کمیسیون صنایع مجلس افزود: دولت و مجلس قبول دارند که شرایط موجود رکودی است اما باید در زمینه اخذ مالیات مقداری از فشارها کم شود، به دلیل اینکه در حال حاضر با توجه به وضعیت اقتصادی برخی از فعالان اقتصادی توان پرداخت مالیات را ندارند و این باعث خروج برخی از فعالان اقتصادی و نیروهای متخصص از کشور می‌شود.
 
وی با بیان اینکه رئیس سازمان امورمالیاتی نیز دغدغه توسعه کشور را دارد،ادامه داد: درخصوص اخذ مالیات در حوزه R&Dباید به حقوق شرکت‌های دانش‌بنیان توجه شود،همچنین ملاحظات لازم درخصوص نحوه اخذ مالیات اقلام حساس و امنیتی صورت گیرد و در زمینه عدم ارائه فاکتور تمهیدات لازم اندیشیده شود.

عضوهیات رئیسه مجلس،تاکید کرد: درحال حاضر برخی از شرکت‌ها به دلیل تحریم‌ها به وسیله اشخاص،‌کالا وارد کرده‌اند که این موضوع باعث بروزمشکلاتی در نحوه محاسبه میزان مالیات مودیان شده که باید این موضوعات نیز لحاظ و مسائل حل شود.

بذرپاش افزود:باید توجه داشت که مطالبات برخی پیمانکاران تاکنون از سوی دولت پرداخت نشده که دراین زمینه ضرورت دارد سازمان امور مالیاتی نیز شرایطی فراهم کند که مالیات این پیمانکاران تقسیط و با تاخیر واریز شود.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 10 حرف باشد
نظرات ارسالی پس از بررسی و تائید نمایش داده خواهد شد
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید