صفحه اصلی
اینستاگرام
تلگرام
آیگپ
بله

rss user

در گفت وگو با خبرگزاری خانه ملت

راه اندازی سازمان و وزارتخانه جدید مشکلات حوزه جوان را حل نمی کند

راه اندازی سازمان و وزارتخانه جدید مشکلات حوزه جوان را حل نمی کند
شورای عالی جوانان ظرفیت مغفول مانده زیادی دارد که باید به آن توجه شود.
مهرداد بذرپاش در گفت وگو با خبرگزاری خانه ملت گفت: مشکل حوزه جوانان مشکل ساختار و سازمان نبوده و نیست, البته سازمان می تواند کمک کند و تسهیل کننده برخی از موارد باشد اما به این معنی نیست که تشکیل یک سازمان کلید حل مشکلات است.

نماینده مردم تهران, ری, شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی در ادامه این مطلب افزود: در آن زمان که سازمان ملی جوانان نیز وجود داشت, ضمانت اجرایی در دست آن سازمان نبود و امروز هم که معاونت وزیر و یک وزارتخانه با عنوان ورزش و جوانان وجود دارد, باز هم مشکلات ساختاری دیده می شود.

بذرپاش هم چنین تصریح کرد: ظرفیت های موجود سازمانی و مصوب که بخواهیم در حوزه جوانان از آن استفاده کنیم بسیار زیاد است و در حال حاضر چندین وزارتخانه در حوزه جوانان مسئولیت دارند.

رییس سازمان ملی جوانان در زمان فعالیت این سازمان با بیان این که نیاز به یک ستاد هماهنگی بسیار بیش از یک سازمان مجری احساس می شود, گفت:تمامی موارد فرهنگ, ازدواج, هویت, اشتغال و ... در حوزه جوانان وجود دارد و یک سازمان باید به تمامی این موارد که بعضا در حوزه های کاملا مستقل در حال پیگیری است, بپردازد که در عمل تصور نمی کنم خروجی مناسبی از این کار عاید شود.

وی تصریح کرد: مقوله مسائل مربوط به جوان شامل یک موضوع نیست بلکه شامل ده ها مساله و فاکتور مادی و معنوی است بنابرانی در عمل کلیت دولت باید به مسائل جوانان بپردازد.

بذرپاش در ادامه این مطلب گفت: باید حوزه ورزش به مقوله ورزش جوانان, حوزه آموزش عالی به مسائل دانشگاه ها, آموزش و پروش به قبل از دانشگاه و وزارتخانه های درگیر در مساله اشتغال به مقوله تولید شغل بپردازند.

وی تصریح کرد: بنابراین یک ستاد هماهنگی و پایش و رصد نیاز داریم که در حال حاضر نیز در این خصوص شورای عالی جوانان ظرفیت مغفول مانده زیادی دارد که باید به آن توجه شود.

بذرپاش با بیان این که راه اندازی یک سازمان یا وزارتخانه جدید در خصوص جوانان مشکلی را از معضلات این حوزه کاهش نمی دهد و هزینه های جاری را نیز افزایش می دهد, گفت: در حال حاضر وزارتخانه های عریض و طویل نیز در یک حوزه نمی توانند مشکلات را حل کنند چه رسد به یک سازمان.

وی تاکید کرد: ذیل شورای عالی انقلاب فرهنگی سه شورا فعالیت می کنند که یکی از آن ها شورای عالی جوانان است و ریاست آن بر عهده رییس جمهور است یعنی شورا در سطح بالایی برگزار می شود.

عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی در این خصوص تاکید کرد: اصلی ترین موضوعی که دولت باید به آن بپردازد تقویت ظرفیت های مغفول مانده شورای عالی جوانان است که هم سازمان هایی در درون دولت در آن عضو هستند و هم نهادهایی بیرون دولت مثل سازمان تبلیغات, نیروی مقاومت بسیج و صدا و سیما.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 10 حرف باشد
نظرات ارسالی پس از بررسی و تائید نمایش داده خواهد شد
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید