صفحه اصلی
اینستاگرام
تلگرام
آیگپ
بله

rss user

در دیدار نمایندگان اصولگرا با رئیس‌جمهور

کاهش تورم اعلامی توسط دولت باید در زندگی مردم نیز احساس شود

کاهش تورم اعلامی توسط دولت باید در زندگی مردم نیز احساس شود
اعلام کاهش تورم نقطه به نقطه از 43 درصد به 13درصد باید در زندگی مردم نیز احساس شود. همچنین شعار آزادسازی قیمت‌ها که توسط برخی وزرا اعلام می‌شود مردم را نگران کرده است که باید در این خصوص اقدامات لازم صورت گیرد.
مهرداد بذرپاش نماینده مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، پیرامون مباحث مطرح شده در دیدار شخصیت‌ها و نمایندگان اصولگرا با رئیس‌جمهور که عصر روز پنجشنبه در باشگاه ریاست‌جمهوری برگزار شد، گفت: از جمله این مباحث، عدم اجرای درست قانون هدفمندی بود که دولت بنا داشت در ابتدای کار آن را به نحو احسن انجام دهد اما این کار با مشکلاتی همراه شده است. همچنین از دیگر مباحث مطرح شده این بود که سهم تولید در سایر بخش‌ها که قرار بود پرداخت شود به درستی پرداخت نشده است.

وی افزود: اعلام کاهش تورم نقطه به نقطه از 43 درصد به 13درصد باید در زندگی مردم نیز احساس شود. همچنین شعار آزادسازی قیمت‌ها که توسط برخی وزرا اعلام می‌شود مردم را نگران کرده است که باید در این خصوص اقدامات لازم صورت گیرد.

بذرپاش خاطرنشان کرد: از دیگر صحبت‌هایی که در این جلسه عنوان شد، این بود که در حوزه اقتصاد مقاومتی لایحه‌ای از طرف دولت ارائه نشده است. همچنین در حوزه فرهنگی بودجه تخصیص داده شده به استان‌ها و شهرستان‌ها ناچیز است که با آن اقدام خاصی نمی‌شود انجام داد.

بذرپاش ادامه داد: از دیگر مسائل مطرح شده در این دیدار، تغییر و جابه‌جایی‌هایی بود که در دولت صورت گرفته است. در این خصوص عنوان شد هنگامی که دولت تغییر می‌کند تغییر و جابه‌جایی امری طبیعی است اما بدین گستردگی که اکنون شاهد آن هستیم توجیهی ندارد و اینکه با این همه عزل و نصب‌ها نمی‌توان برنامه بلندمدت خوبی را در دستور کار قرار داد.

وی افزود: موضوع دیگری که در این جلسه مطرح شد، بحث اعتدال بود که عنوان شد اصولگرایان از اعتدال واقعی حمایت می‌کنند مانند اقدامات وزیر بهداشت که هر رئیس‌ دانشگاهی را برای دانشگاه‌های علوم پزشکی خود معرفی کرد مورد استقبال قرار گرفت و رأی اعتماد شورای عالی انقلاب فرهنگی را نیز به همراه داشت.

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به نگرانی‌های موجود در خصوص سرکار آمدن برخی ساختار شکنان سال 78 و 88 گفت: آنچه که در این دیدار عنوان شد، آن بود که روی کار آمدن چنین ساختار شکنانی دلیل منطقی ندارد و نمی‌توان افرادی را که چارچوب کلی نظام را قبول ندارند با نظر به اینکه می‌خواهیم گذشته را فراموش کنیم سرکار آوریم.

بذرپاش در ادامه خاطرنشان کرد: شنیدن صدای منتقدین موضوع دیگری بود که در این دیدار مطرح شد و عنوان شد که باید ببینیم انتقاداتی که مطرح می‌شود کدامشان حرف حساب است و آن را بپذیریم و در اصلاح کار آن را به کار گیریم.

وی افزود: حتی اگر به مجلس نیز انتقاداتی وارد شود باید با حسن نظر بدان بنگریم و آنچه که در راستای اصلاح امور است به کار گیریم. حقیقت آن است که اگر همه نسبت به یکدیگر همدلی داشته باشیم قطعاً انتقادات مفید و سازنده خواهد بود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به دیگر سخنان مطرح شده در دیدار برخی چهره‌های اصولگرا و نمایندگان مجلس با رئیس‌جمهور گفت:‌ دیدار 2شهریورماه سال 87 برخی تشکل‌ها با مقام معظم رهبری محور دیگری بود که مورد بحث قرار گرفت و چهار ویژگی‌ که توسط مقام معظم رهبری در آن دیدار عنوان شده بود، در جلسه عنوان شد.

وی در همین خصوص افزود: ما در اوایل انقلاب با حرّهای زیادی مواجه بودیم. عده‌ای دراین خصوص اینچنین توجیه می‌کردند که اینان حرّ هستند و باید مسئولیت‌های بالا نیز بگیرند که این کار پاک کردن صورت مسئله بود چرا که حرّ در قیام کربلا علاوه بر اینکه توبه کرد جان خود را در معرض مجاهدت قرار داد و برای حفظ جان امام خود آن را فدا کرد. اما بعضی‌ها در کلام حرّ هستند و حتی مواضع قبلی‌شان را نگه داشتند و تنها برای اینکه سمت و پستی بگیرند ادای حرّ را در می‌آورند.

بذرپاش در ادامه عنوان کرد: از جمله محورهای دیگر مطرح شده در این جلسه این بود که در ایام دفاع مقدس خیلی‌ها به بچه‌های جنگ و حتی خود رئیس جمهور از اینکه در جبهه حضور دارند انگ بی‌عقلی می‌زدند در حالیکه همه عالم فهمیدند عاقل‌ترین افراد همین‌ها بودند.

وی افزود: آنچه که دشمنان این انقلاب در خارج از کشور را عنوان می‌کنند را ما نباید در داخل با هدف دو قطبی کردن جامعه تکرار کنیم مانند جامعه مدنی که در گذشته عنوان می‌شد. کسانی که در خیمه انقلاب هستند نباید دشمن را امیدوار کنند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد: باید سازوکاری را تعریف کنیم تا بتوانیم همه ظرفیت‌های کشور را به کار گیریم. از آنجا که مقام معظم رهبری گفتمان اصلی کشور را معین کردند ما باید در ذیل این گفتمان برای پیشرفت کشور تلاش کنیم و باید به اقتصاد مقاومتی و اقتصاد دانش‌بنیان توجه کنیم. دولت نیز باید با به کارگیری همه ظرفیت‌ها در این راستا اقدامات لازم را انجام دهد.

بذرپاش در ادامه تصریح کرد: از دیگر موضوعاتی که در این جلسه مطرح شد این بود که ما آسیب‌های جدی‌ای را از کسانی خورده‌ایم که با مشرب لیبرالی خواستند کشور را اداره کنند. این افراد هر مقطعی که فرصت کنند فتنه را درست می‌کنند و بساط بازی را بر هم می‌زنند.

این نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: توجه به امور زنان و مسائل مربوط به آنان دیگر مبحثی بود که در این جلسه عنوان شد و از رئیس‌جمهور درخواست شد که با حمایت دولت این مسائل در دستور کار قرار بگیرد و از ظرفیت زنان بیشتر استفاده شود.

وی افزود: در این جلسه عنوان شد که برخی مشکلات حاشیه‌ای توسط برخی رسانه‌های خاص با هدف خاص در خصوص مسائل زنان دنبال می‌شود بدین صورت که برخی رسانه‌های خاص تلاش دارند چنین عنوان کنند که مشکلات اساسی زنان همین موضوعات حاشیه‌ای است.

بذرپاش خاطرنشان کرد: در پایان عنوان شد عزم جدی‌تری برای استفاده از فکر، اندیشه و ظرفیت زنان لازم است و اینکه اقدامات بیشتری باید در جهت رفع مشکلات اساسی زنان صورت گیرد و اگر نیازی به اصلاح قانون و یا پیگیری مجلس است نمایندگان تمام تلاش خود را انجام خواهند داد.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 10 حرف باشد
نظرات ارسالی پس از بررسی و تائید نمایش داده خواهد شد
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید