صفحه اصلی
اینستاگرام
تلگرام
آیگپ
بله

rss user

در همایش «مادران چشم به راه» در فرهنگسرای بهمن

کارِ فرهنگی انقلاب بهشتی‌کردن مردم است/ برخی سیاسیون بریده‌اند و آن را به جامعه تسری می‌دهند

کارِ فرهنگی انقلاب بهشتی‌کردن مردم است/ برخی سیاسیون بریده‌اند و آن را به جامعه تسری می‌دهند
صبر کردن در مسیر حق و در منظومه اسلامی جایگاه والایی دارد در همان منظومه و چارچوب اسلامی نیز جایگاه مادر متفاوت است. نقش مادر در نظام متعالی ما بسیار والا است و به همین دلیل ائمه اطهار می‌گویند مردان از دامان زنان به معراج می‌رسند و بهشت زیر پای مادران است.
به گزارش خبرگزاری تسنیم، مهرداد بذرپاش نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در مراسم بزرگداشت مادران شهدای گمنام در فرهنگسرای بهمن گفت: صحبت کردن در جمع مادران شهدا کار سختی است حتی برای کسانی که خود را مدعی در سخنرانی می‌دانند چرا که نوعی درس پس دادن جلوی کسانی است که خودشان صاحب اصلی مکتب و طریق راه هستند. 

وی با بیان اینکه خودم فرزند شهید هستم و جزئی از این خانواده محسوب می‌شوم اظهار داشت: صبر کردن در مسیر حق و در منظومه اسلامی جایگاه والایی دارد در همان منظومه و چارچوب اسلامی نیز جایگاه مادر متفاوت است. نقش مادر در نظام متعالی ما بسیار والا است و به همین دلیل ائمه اطهار می‌گویند مردان از دامان زنان به معراج می‌رسند و بهشت زیر پای مادران است. صبر در نهان مادر گذاشته شده است اما امروز جمع شده‌ایم تا در مورد صبری مضاعف صحبت کنیم. در مورد خانواده‌هایی که نه تنها داغ فرزند خود را دیده‌اند که حتی داغ پیکر ندیده فرزندشان را تحمل می‌کنند. 

بذرپاش افزود: در کجا باید قدر این ظرفیت‌ها را بدانیم. کجا می‌توانیم قدر این تقاطعی که مابین صبر مادر و صبر مضاعف بر فرزند است را بررسی کنیم. نباید تنها در مقام تجلیل چنین برنامه‌ای برگزار شود بلکه باید در مقام الگو دادن به جامعه نیز اقدام عملی صورت گیرد و بتوانیم سیر و سلوک این مادران را معرفی کنیم. به نظر می‌آید که مهم‌تر از تجلیل این است. البته تشکر و قدردانی باعث خیر و برکت می‌شود. هنر انقلاب فرهنگی نیز همین است. حداقل در آموزه‌های اسلامی به ما یاد دادند که اگر چنین کار فرهنگی را انجام داده‌اید برنده هستید. نه اینکه در مقابل کسانی که برنامه ریخته‌اند تا این جوانان را از بین ببرند تسلیم شویم. 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: هنر  پاک فرهنگی انقلاب اسلامی این است که زمینه را برای اکثر مردم فراهم کند. مگر نه هنر بسترسازی برای فضاهایی که فاسد است، هنر نیست. ما وارث این همه رشادت هستیم کشور ما در 8 سال دفاع مقدس تقریبا 240 هزار شهید با میانگین سنی 23 سال تقدیم انقلاب کرد. یعنی این جوانان در اوج تحصیل، تشکیل خانواده، و بهترین زمان زندگی پا بر روی آرزوهای خود گذاشتند و خداوند آرزوهای بزرگتری به آنها داد. من تنها شهدا را عرض کردم چندین هزار جانباز تقدیم انقلاب شد که متاسفانه گاهی اوقات بیشتر مظلوم واقع می‌شوند. چرا که درد جانبازی تا آخر عمر با آنها است. و خانواده‌های آنها نیز صبورانه تحمل می‌کنند. مجاهدات همسران شهدا هم در جایگاه خود ماندگار است.

وی با اشاره به اینکه درجنگ ایران و عراق یک وجب از خاک جمهوری اسلامی کم نشد، گفت: در مقابل محمدرضا پهلوی با صدام جنگید و  جزایر بحرین و حاشیه آن را به طور کلی واگذار کرد. مسیر انقلاب رو به جلو حرکت کرد در دوره‌ای گفتند جوانان بریدند اما در 5 سال آخر حکومت پهلوی نیز که به انقلاب منجر شد اوضاع فرهنگی بسیار بد شده بود اما همان جوانهایی که در آن دوران بودند انقلاب کردند و بسیاری از آنها نیز در دوران 8 سال دفاع مقدس به شهادت رسیدند و همان‌ها جنگ ما را پیروز کردند. 

بذرپاش تصریح کرد: برخی سیاسیون و مدیران فرهنگی و آدمهای خاص از کار می‌برند و خسته می‌شوند و این را تعمیم به تمام جامعه می‌دهند اما اینگونه نیست. 

در این مراسم آیت‌الله قرهی، امیر گلفام رئیس بنیاد حفظ و نشر آثار دفاع مقدس ارتش جمهوری اسلامی ایران، سردار غیاثی و جمعی از مادران و خانواده معظم شهدای گمنام حضور داشتند. 

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 10 حرف باشد
نظرات ارسالی پس از بررسی و تائید نمایش داده خواهد شد
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید