صفحه اصلی
اینستاگرام
تلگرام
آیگپ
بله

rss user

در نشست تشکل رویش نیروهای انقلاب اسلامی

دستاورد توافقنامه ژنو، ۴ بار تحریم و ۱۸ بار تهدید نظامی است

دستاورد توافقنامه ژنو، 4 بار تحریم و ۱۸ بار تهدید نظامی است
امروز اگر همه مذاکرات هم بر فرض محال به نتیجه برسد و همه تحریم‌ها برداشته شود، باز به نقطه اولیه وضعیت خود در سال 88 خواهیم رسید.
مهرداد بذرپاش عصر دیروز در جلسه‌ای که با موضوع تبیین و تحلیل مسائل سیاسی روز و توافقنامه ژنو در سالن کتابخانه مرکزی اصفهان به همت تشکل رویش نیروهای انقلاب اسلامی برگزار شده بود، ‌اظهار داشت: در این جلسه پیرامون دو بخش نخست مسائل اقتصادی و اهم هدفمندی یارانه‌ها و سپس در بحث سیاست خارجی به طور ویژه توافقنامه ژنو صحبت کرد.

وی بیان داشت: به راستی چند درصد از مشکلات حال حاضر جامعه به واسطه تحریم‌های خارجی و چند درصد به خاطر ضعف مدیریتی و سیستم مدیریت کشور است؟

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: آنچه به ذهن ما متواتر می‌شود، این است که در زمان انتخابات سال 92 عده‌ای از نامزدهای انتخاباتی حدود 70 درصد مشکلات کشور را در اثر ضعف مدیریتی کشور و 30 درصد باقیمانده از مشکلات را به واسطه تحریم‌های ظالمانه می‌دانستند.

وی تصریح کرد: اما آنچه امروز مطرح است، چرا پس از انتخابات ما شاهد یک تغییر چیدمانی و رویکردی و جابه‌جایی درصد مشکلات کشور هستیم، چرا جای 70 درصد و 30 درصد از منظر دولتمردان امروز عوض شده است.
عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس اضافه کرد: وقتی کسی اولویت کار خودش را سیاست خارجی می‌گذارد و یا حتی هدفمندی یارانه‌ها، آن دولت نیازمند تعریف کردن یک سری کدها و شاخصه‌هایی است که به واسطه آن کارهای خود را توجیه‌پذیرتر جلوه دهد.

بذرپاش یادآور شد: جابه‌جایی درصد دلایل معضلات اجتماع در دو عامل تحریم‌ها و ضعف سیستم مدیریتی و اجرایی کشور باعث بروز دو مشکل می‌‌شود؛ نخست آنکه اگر خیلی از مشکلات را به تحریم‌ها گره زدیم و دلیل اصلی مشکلات را تحریم‌ها عنوان کردیم آن وقت حساب‌کسی از مدیران میانی و عملیاتی دشوار می‌شدند و آدم‌های فاسد بهانه بیشتری برای فساد خود پیدا می‌کنند.

وی تأکید داشت: دلیل دوم آن است که طبق قانون مهم جامعه‌شناسی توقع و انتظار دولت باید به هر میزانی توقعات را بالا برده است، انتظارات مردم را برآورده کند، در غیر اینصورت این عدم توازن موجب بروز نارضایتی در جامعه می‌شود.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس اظهار کرد: بسیاری از نارضایتی‌های به وقوع پیوسته در استان اصفهان به واسطه فاصله زیاد بین نرخ توقعات مردم و سطح بالای انتظارات است.

وی خاطرنشان کرد:‌ با این اوصاف چنانچه همه تحریم‌های ظالمانه علیه ایران هم برداشته شود که از منظر من تقریباً امری محال است، باز به واسطه وجود ضعف‌ها در سیستم مدیریتی دچار مشکل و نارضایتی در جامعه خواهیم بود.
بذرپاش با اشاره به سیاست‌های دولت یازدهم گفت: وقتی اولویت کاری ما سیاست خارجی می‌شود و در سیاست خارجی رفع تحریم‌ها در اولویت است و الگوی رفع تحریم‌ها را فقط مذاکره می‌دانیم و فقط این روش فعلی مذاکره را قبول داریم، این چنین می‌شود که مجبور می‌شویم، کد داخلی «مذاکره با غربی‌ها خوب است» را برای همراهی بیشتر مردم سر داده و توسعه دهیم.

* دولت یازدهم در ارائه یک گفتمان تهی است

صاحب امتیاز روزنامه وطن امروز اضافه کرد: دولت که اکنون با آن مواجه هستیم، در ارائه و بیان یک الگو تهی است، بدین معنا که نتوانسته است یک  گفتمان انقلابی و ارزشی را در جامعه اسلامی جاری و ساری کند و تقریباً یک بخشی از گفتمان اصلاح‌طلبان را اجاره کرده است.

وی اضافه کرد: در نتیجه در صورت نداشتن گفتمان، مرحله اجرا نیز با مشکل روبرو خواهد شد؛ زیرسئوال بردن خدمات و عملکرد دولت‌ها توسط هر دولت جدید عرف شده است، اما اگر این زیرسئوال بردن و نقد از یک میزان و مقدار مشخصی بیشتر شود به ضرر همان دولت جدید و فعلی خواهد شد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان مختصری از نقدهایی که دولت فعلی نسبت به دولت قبلی مطرح می‌کرد و امروز با روی کار آمدن خود، همه آنها را یا به دست فراموشی سپرده‌اند و یا نمی‌توانند اجرا کنند، عنوان کرد: یک روز در رسانه‌ها مطرح می‌شود که توزیع یارانه گداپروری است و روز دیگر انجام یک کار بسیار منسوخ و عقب‌افتاده همچون دادن سبد کالا که فقط متعلق به زمان جنگ جهانی و زمان‌های بحرانی است یک کار و تصمیم مترقی عنوان می‌شود.

نماینده مردم تهران در مجلس تأکید کرد: مگر دولت محترم در ابتدای رأی آوردن، یکی از اصلی‌ترین برنامه‌های خود را احیای سازمان مدیریت نمی‌دانست؟ مگر دلیل بسیاری از مشکلات کشور را تغییر سازمان مدیریت به معاونت برنامه‌ریزی نمی‌دانست؟ چه شده که بعد از گذشت 8 ماه از شروع به کار دولت، نه ‌تنها این سازمان احیا نشد، بلکه وقتی مجلس هم اقدام به احیای سازمان مدیریت کرد، دولت به عنوان مخالف در مجلس حاضر شد و هم‌اکنون نیز با وجود احترامی که برای معاونت محترم برنامه‌ریزی رئیس‌ جمهور قائلم، وی به صورت غیرقانونی عهده‌دار معاونت دیگری به نام نیروی انسانی است که مسئولیت بسیاری از امور مهم کشور مانند دولت الکترونیک و معماری نوین نیروی انسانی و ده‌ها کار دیگر را بر عهده دارد.

بذرپاش خاطرنشان کرد: اگر برای تأمین مواد و کالاهای داخل سبد کالا، متوسل به واردات شده‌ایم که کاری بس اشتباه و غلطی است، چراکه مستقیماً موجب ضربه زدن به صنعت تولیدات داخلی می‌شویم و اگر هدف ما ندادن پول نقد به جامعه و بالا نبردن تورم بود که تفاوتی نکرده است، چراکه در این زمان هم ما این هزینه را مستقیماً به یک سرمایه‌گذار و بنکدار کالا داده‌ایم و به نوعی باز این پول وارد بازار ایران شده است.
وی بیان کرد: هر شوکی در اقتصاد خاصیت میرایی دارد و آرام‌آرام بعد از یک مدت زمانی حتی اگر اقدام مقابله‌ای هم نشود به صفر میل می‌کند و ادعای این مطلب از سوی دولتمردان آن هم امروز که تورم نقطه به نقطه به واسطه فعالیت‌های ما کاهش پیدا کرده است، به دلیل همان خاصیت میرایی بسیار غیرعلمی است؛ یکی از دلایل تورم در اواخر دولت قبلی شوک ارزی در بازار بود.

نماینده مردم تهران در مجلس به بحث سیاست خارجی اشاره کرد و نقطه نظرات خود را این چنین ادامه داد: موضوع بحث ما در اینجا مذاکره کردن یا نکردن نیست، ما مذاکره را به عنوان روشی قابل قبول می‌پنداریم، اما آنچه که مهم است چگونه مذاکره کردن است، آیا توافقنامه ژنو مذاکره خوبی بود یا نه؟ بحث ما این است که چه داده‌ایم و چه ستانده‌هایی داشته‌ایم؟

بذرپاش با اشاره به سیاست خارجی دولت یازدهم، عنوان کرد: بحث سیاست خارجی به ویژه توافقنامه ژنو که بارها راجع به آن سخن گفته شد، بحثی جدی برای آیندگان کشور است، چراکه تصمیماتی که اکنون در مورد انرژی هسته‌ای، این حق مسلم نسل کنونی و آینده کشور در حال گرفته شدن است، کم‌اهمیت‌تر از موضوع هدفمندی نیست، چراکه بحث بر سر قدرت یک ملت و نیز تضمین آینده یک کشور است که باید آن را جدی گرفت، نباید مجلس به عنوان رأس امور از یکی از مهم‌ترین امور کشور بی‌اطلاع باشد.

وی تصریح کرد: در ابتدای توافق بسیاری از انتقادها مربوط به مفروضات مذاکره‌کنندگان نسبت به آمریکا و نیز محتوای قرارداد بود و حالا کم‌کم بسیاری از انتقادها در آن زمان رنگ واقعیت به خود می‌گیرد؛ پس از توافقنامه ژنو، 3 بار رسماً تحریم شدیم، 18 بار تهدید نظامی شدیم، پارلمان اروپا انتخابات 24 خرداد را زیرسئوال برد و آن را غیرمشروع خواند و دعوت به ترویج همجنس‌بازی کرد، به هیچ شرکت غربی اجازه ورود به ایران داده نشد، تعهدات هواپیمایی هیچ‌ یک انجام نشد، دلاری به بانک مرکزی ما که اجازه هزینه و جابه‌جایی داشته باشد، نرسید، برای اولین‌ بار در تاریخ تأسیس سازمان ملل به نمایندگی معرفی شده از طرف دولت ایران ویزا داده نشد و به خاطر ایران، قانون مقر را تغییر دادند و حالا می‌توانند به خیلی از کشورها هم ویزا ندهند.

نماینده مردم تهران در مجلس تأکید کرد: همچنین دارایی بنیاد علوی مصادره شد که اموال آن بیش از کل مبلغ توافقنامه ژنو است و اتفاقات دیگری که در اینجا مجال آن نیست، مهم این است که طرف مقابل را بشناسیم، کشور زورگو و متجاوز آمریکا علناً قانون مقرر خود را اجرا نمی‌کند، حال چه تضمینی است که حق غنی‌سازی که نه در متن آمده و نه طرف به آن اذعان دارد را به رسمیت بشناسد؟

بذرپاش خاطرنشان کرد: از آن طرف ایران تقریباً تمام تعهدات خود که مهم‌ترین آنها اکسید کردن مواد 20% بود را اجرا کرد که آژانس هم اقدامات ایران را تأیید کرد، طوری اقدام کردیم که طرف‌های آمریکایی از سرعت ایران در انجام تعهدات تعجب کرده‌اند، ماجرای ما شبیه بازی ایران و مالدیو است، زمانی که مالدیو از ایران 17 گل خورد، مربی مالدیو در مصاحبه گفت که ایران تیم قدرتمندی است و این نتیجه طبیعی است، حال وصف تیم ما هم شده مانند آن مربی به جای مقتدرانه برخورد کردن، قدرتمند بودن طرف را به رخ منتقدان می‌کشند.

* گناه فتنه‌گران 88 در عقب راندن چندین ساله کشور فراموش‌نشدنی است

وی عنوان کرد: سازمان تحریم‌ها یعنی یک نرم‌افزار و مغز‌افزاری به منظور پیگیری افزایش و تحقق همه تحریم‌ها علیه ایران است، این همان مرجعی است که دولتمردان فعلی ادعای شکستن دیوارهای آن را به واسطه مذاکرات دارند و این در حالی است که پس از توافق ژنو، سه بار رسماً تحریم و 18 بار تهدید نظامی شدیم.

نماینده مردم تهران در مجلس اضافه کرد: گناه فتنه‌گران 88 فراموش‌نشدنی است، فتنه 88 دعوای بین احمدی‌نژاد و موسوی نیست، بلکه دعوا بر سر عقب بردن چندین ساله کشور و نظام است.

عضو فراکسیون اصولگرای مجلس متذکر شد: هرجا با یک فراموشی از یک فتنه و خطا و ضرر گذر کردیم با یک بلای بزرگ در آینده مواجه شده‌ایم، اگر حتی ملت و نظام از فتنه‌گران گذشت کنند، اما خیانت آنها را فراموش نخواهند کرد، امروز اگر همه مذاکرات هم بر فرض محال به نتیجه برسد و همه تحریم‌ها برداشته شود، باز به نقطه اولیه وضعیت خود در سال 88 خواهیم رسید.

* دستاوردهای توافقنامه ژنو، چهار بار تحریم و 18 بار تهدید نظامی است

بذرپاش یادآور شد: با شمردن برخی از دستاورهای حاصله در لوای امضای توافقنامه ژنو به صورت تمسخرآمیز و در حالت طعنه، بی‌شرمی آمریکایی‌ها به اثبات می‌رسد.

وی خاطرنشان کرد: از جمله دستاوردهای حاصل از توافقنامه ژنو، تحریم رسمی برای چهار بار و 18 بار تهدید نظامی است؛ این توافقنامه آنقدر سست است که دارایی‌های ایران به صورت «ریال» و «دلاری» به خزانه‌های داخلی بانک مرکزی ایران نیامده است، این توافقنامه آنقدر ضعیف است که امنیت تأسیسات و اطلاعات هسته‌ای ما به راحتی در اختیار جاسوسان موساد و سیا در قالب بازرسان آژانش قرار می‌گیرد.نماینده مردم تهران تصریح کرد: این توافقنامه ژنو آنقدر در میزان تعهدات طرف غربی ـ آمریکایی سست بسته شده است که حتی برای نخستین بار در طول تاریخ تشکیل سازمان ملل، شاهد هستیم که کشور میزبان یعنی آمریکا به نماینده معرفی شده از سوی کشوری چون ایران برای حضور نماینده‌اش در سازمان ملل ویزا صادر نمی‌کند و باز هم در این شرایط ادعای گفت‌وگو و مذاکره می‌کند، آیا براستی این چنین افراد قابل اعتماد هستند؟

* سیاست آمریکایی‌ها در مذاکرات هسته‌ای چماق و هویج است

بذرپاش عنوان کرد: با این روش مذاکرات ما امروز به جایی رسیده‌ایم که آمریکا به خود اجازه می‌دهد که در حین گفت‌وگو و مذاکره، ایران را مورد توهین، تهدید، تحریم و فشار اقتصادی و تجاری قرار دهد و بر ادامه مذاکرات هم تأکید کند، ما مخالف مذاکره نیستیم، ما موافق مذاکرات خوب هستم، مذاکراتی که بر پایه شرافت ملت ایران بوده و بهترین سرنوشت را برای آیندگان ایران رقم بزند.

وی متذکر شد: حقیقتاً میزان ستاده‌ها و داده‌ها در توافقنامه ژنو به یک میزان برای طرفین نیست و عدالتی رعایت نشده است، این میزان داده‌ها و ستاده‌ها و امتیازات داده شده و گرفته شده، بهت‌آور است و در هیچ کجای توافقنامه ژنو و محتوای آن حق غنی‌سازی ایران به رسمیت شناخته نشده است.

* راهبرد اصلی تیم مذاکره‌کننده ایرانی، عادی‌سازی پرونده هسته‌ای ایران باشد

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس بیان کرد: از نکات قابل تأمل این است که نمایندگان اروپایی و آمریکایی همچون جان کری، خاویار سولانا، اوباما از بسته شدن توافقنامه‌ای و اجرایی شدن این میزان تعهدات توسط ایران اظهار تعجب و شگفتی می‌کنند.

این مسئول یادآور شد: اصلی‌ترین راهبرد دولت و استراتژیک ما در مذاکرات هسته‌ای باید عادی‌سازی پرونده هسته‌ای ایران در سازمان ملل متحد باشد و خارج کردن پرونده هسته‌ای ایران از شورای امنیت برای ملت و نظام ایران اولویت دارد.

عضو فراکسیون اصولگرای مجلس در پایان با بیان اینکه طبق اصل77 قانون اساسی هر توافقنامه و تفاهم‌نامه‌ای بین دولت ایران با دیگر دولت‌ها باید به تصویب مجلس شورای اسلامی برسد، گفت: متأسفانه دولتمردان امروز با تغییر اسم تفاهم‌نامه ژنو به اسم طرح اقدام مشترک در حال دور زدن نمایندگان ملت در مجلس هستند.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 10 حرف باشد
نظرات ارسالی پس از بررسی و تائید نمایش داده خواهد شد
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید