صفحه اصلی
اینستاگرام
تلگرام
آیگپ
بله

rss user

در شورای عمومی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل

تعهدات ۱+۵ را چه کسی راستی‌آزمایی می‌کند؟

تعهدات 1+5 را چه کسی راستی‌آزمایی می‌کند؟
اگر ما نخواهیم بندی از محدودیت‌های پذیرفته شده را اجرا کنیم با همه اعضای آژانس مواجه خواهیم شد و همه اعضای آژانس با محوریت خود آژانس می‌توانند علیه کشورها اقدام مشترک انجام دهند.
مهرداد بذرپاش، عضو هیأت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی که میهمان روز دوم شورای عمومی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه‌های سراسر کشور بود، گفت: تعهدات ما را آژانس راستی‌آزمایی می‌کند ولی تعهدات آنها را چه کسی راستی‌آزمایی می‌کند؟

بذرپاش با اشاره به اینکه آژانس تبدیل به محلی برای تولید فشار بر ملت‌های مستقل البته با روکش دموکراتیک و تخصصی شده است، افزود: آژانس که مرتب از آن به‌عنوان محل تایید تعهدات خود نام می‌بریم، محل تجمع سرپوش‌های اطلاعاتی و جاسوسی غربی است؛ سرویس‌هایی که برای ورود به کشورهای مستقل مانند ایران نیازمند دکوری مناسب مانند یک سازمان بین‌المللی هستند.

بذرپاش در جمع شورای عمومی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه‌های سراسر کشور در ادامه اضافه کرد: قرار است آژانسی اقدامات ما را تایید کند که بعد از این همه همکاری ایران، حداقل‌هایی از حسن‌نیت را هم در گزارش‌های آن نمی‌توان یافت و سوال این است که چرا چنین مجموعه‌ای اقدامات 1+5 بویژه آمریکا را تایید می‌کند.

یعنی اگر اندکی از اجرای تعهدات پذیرفته شده اهمال و کوتاهی کنیم فورا آژانس گزارش خود را به شورای حکام آژانس ارائه می‌دهد ولی اگر طرف مقابل در انجام تعهدات پذیرفته شده توسط 1+5 اهمال و کوتاهی کند کدام نهاد و مجموعه می‌تواند گزارش دهد.

بذرپاش گفت: اگر ما نخواهیم بندی از محدودیت‌های پذیرفته شده را اجرا کنیم با همه اعضای آژانس مواجه خواهیم شد و همه اعضای آژانس با محوریت خود آژانس می‌توانند علیه کشورها اقدام مشترک انجام دهند.

ولی اگر آمریکا در مقابل ایران تعهدش را انجام نداد فقط به ایران پاسخگو است و به هیچ نهاد یا کشور دیگری پاسخگو نخواهد بود که البته شیوه پاسخگویی آمریکا را راجع به خودمان بارها دیده‌ایم.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 10 حرف باشد
نظرات ارسالی پس از بررسی و تائید نمایش داده خواهد شد
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید